Hjälpmedelsmässan Malmö

Hjälpmedelsmässan Malmö
Idag var jag på Hjälpmedelsmässan i malmö, Detta område är ta mig f*n större än vad jag visste, Det fanns värkligen hjälpmedel för alla slags funktionshinder från små små barn till vuxna & pensionärer. Då min Älskade sambo Madde jobbar som ansvarig ledare inom (AT) Aktiva Tjejer! på FIFH. Detta är ett projekt för endast tjejer med funktionsnedsättning av olika slag, AT träffas 1-2 gånger i veckan, Och blandar aktiviteter med idrott, bio, spa & annat som tjejer gillar. Men dessa tappra, modiga och våghalsade tjejer vågade ställa upp på modevisning som mannekänger under denna mässa, Vi pratar om publik runt 500-1000pers som går runt, runt & runt i denna stora hall.

Jag är oehört STOLT över min frugas vilja för hennes arbete hon gör.. Hennes röst, värme, skratt och komplimanger har värkligen väckt en ny sida av dessa tjejer som en dag hade knappt något självförtroende MEN idag tar på sig brudklänningar och andra dvs special designade kläder för personer i rullstol och går med ett sådant STORT leende på mattan som om dom själva vore va solen.

Jag själv har värkligen blivit inspererad av speciellt av min fruga men också av andra som gör samma storslagna arbete för dessa människor med funktionsnedsättning, dessa folk förtjänar värkligen en elogé, som brinner för ett sånt svårt jobb som det är. Stort tack ALLA för en underbar dag!



Video kommer upp vid senare tillfälle på hela modevisningen fr. Dag 2.
Vi ses nästa år :)) Kanske arbetar jag då inom området dessutom!
Följ min blogg med bloglovin

Kommentarer
Postat av: Frugan

Tack gubben för alla fina ord. Och tack för att du och såg mig i ett av alla mina arbeten :)

Du är guld värd! Älskar dig!

2009-10-01 @ 21:28:08
URL: http://barnoungdomsassistans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Martin Moddis Lund ? | Skapa en profillänk
Blogg listad på Bloggtoppen.se bloglovin Personligt bloggar Personligt
Möt nya vänner på Porrigt.se

Kategorier

Arkiv

Bloggvänner

Sök i bloggen

RSS 2.0